Víte, že v Blansku máme prémiovou kancelář Allianz pojišťovny?
Má sídlo na ulici Svitavská, v Domě barev. Prvním příjemným zjištěním je zařízené parkování pro klienty a výborná káva, kterou nám uvařila vedoucí kanceláře, paní Katka Skácelová. Katku poznáte podle širokého úsměvu, kterým vítá každého klienta a výrazného pozitivního přístupu. Sama říká, že práce s klienty ji naplňuje a neumí si představit lepší práci. Zastavit se za ní můžete i Vy a to každý den od 8 hodin.
S Katkou jsme hovořili o plánech i zajímavostech v pojišťovně.
Jaké jsou současné trendy v oblasti pojišťovnictví? Pro co si k vám lidé chodí nejčastěji?
Trendy v pojišťovnictví kladou důraz na jednoduchost, kvalitu a rychlost. Tedy aby produkty byly jednoduše pochopitelné, ale přitom si zachovaly vysokou kvalitu. S tím souvisí i rychlost sjednání pojištění nebo likvidace pojistné událost. Lidé se na nás spoléhají především v okamžicích, kdy jsou vystaveni následkům nepříjemných situací, tedy když nutně potřebují pomoc. Nejčastěji tedy řešíme ochranu jejich zdraví, aby v případě nemoci nebo úrazu měli stále dostatek finančních prostředků. Samozřejmostí je i pomoc se zajištěním jejich majetku, ať už je se jedná o dům, byt či auto, kolo nebo motorku. Allianz je symbolem německé kvality.
Jaký smysl má v době internetu provozovat kamenné pobočky institucí, jako jsou právě pojišťovny?
Chápu, že v dnešní době si každý rád sám vše dohledá a vyřeší z pohodlí domova. Právě proto máme na našich webových stránkách - www.allianz-brno.cz - kalkulačky pojištění a klienti si takto mohou spočítat i uzavřít pojištění a vůbec se nemusí na pobočce zastavit. Výhodou kamenné pobočky je lidský přístup, který Vám internet neposkytne. Společné fungování online pojištění a pobočky dává našim klientům volnost v rozhodování . I já sama při online nakupování nejvíc věřím firmě, která má v mém okolí pobočku, kam mohu kdykoliv zajít.
Jakou nejkurióznější pojistku jste na vaší pobočce zprostředkovali a také proplatili?
Za celou dobu mého působení v Allianz jsem zažila situací opravdu hodně. Vzpomínám si, když jeden klient převážel vypálenou slivovici v kufru auta a náhle mu do cesty skočil kanec. Srážce se vyhnul tak, že dupl na brzdy a strhl volant. Měl štěstí a kance minul, dokonce i auto bylo v pořádku, ale převážený náklad se mu v kufru rozbil. Navíc se jednalo o hybridní vůz, který má vzadu v kufru baterii. Umíte si asi představit, co s ní taková tekutina udělá při kontaktu. Allianz i takovou škodu zaplatila a teď na ni vzpomínám s úsměvem.
Existuje nějaké pojištění, které Allianz neumí?
Aktuálně nevím o žádném pojištění, které Allianz neumí. Je to nejspíš z toho důvodu, že jsme největší pojišťovna na světě. Pár let nazpět nám chybělo úvěrové poradenství. Hodně se na to ptali naši klienti a proto jsme jim vyšli vstříc a teď nabízíme i sjednávání nových úvěrů na bydlení, refinancování stávajících úvěrů i pomoc s výběrem vhodné banky. Spolupracujeme s velkým množstvím bank a díky tomu našim klientům vždy uděláme přesné srovnání a doporučíme nejlepší nabídku.
Obecně v oblasti pojištění je na trhu velká konkurence. V čem jste jiní? V čem spočívají vaše výhody?
Konkurence je podle mého názoru správná, protože na ní vždy profituje klient. Mohu uvést příklad, kdy jsme v životním pojištění zavedli tzv. Garanci nejvyššího plnění, která se vztahuje především na vážné úrazy. Což nikdo jiný na trhu nemá. Také naše majetkové pojištění Allianz Domov dostalo vylepšení. Každý klient si vybere a poskládá pojištění přesně na míru. Tedy ne ,,balíčkové" pojištění, jak je spousta klientů zvyklá. Představte si, že bydlíte v místě, které je na kopci a nikdy v životě nemůže nastat situace, že Vás poškodí povodeň. V balíčkovém pojištění ji ale stejně platíte a vůbec nezáleží na tom, že Vás to zbytečně stojí peníze. V novém pojištění si toto riziko nesjednáte a tím pádem ušetříte. Pochvalné ohlasy od našich klientů nám potvrzují, že jdeme správnou cestou.
Na konci minulého roku jste zavedli nová pravidla pro určování cen u pojištění aut. Můžete mi to prosím vysvětlit ?
Zjistili jsme, že spousta řidičů zbytečně přeplácí za pojištění svého vozu. Je to dáno tím, že 83% českých řidičů ročně nenajede víc než 15.000 km. Tito řidiči způsobují velmi málo dopravních nehod. Proto jsme naše pojištění upravili tak, že jedním z důležitých faktorů jsou pro nás najeté kilometry . To, že jsme cenově velmi zajímaví dokazuje i fakt, že k nám za posledních 6 měsíců přešlo 40.000 nových klientů. Což je jednoznačně nejvíc ze všech pojišťoven.
Jaké plány má pojišťovna do budoucna?
Jedním z cílů tohoto roku bylo vylepšit koncept podnikatelského pojištění. Což se nám již podařilo a v tuto chvíli máme naprosto špičkové pojištění podnikatelů pro firmy i drobné živnostníky. Nyní chceme ještě přinést vylepšení konceptu našeho autopojištění i řidičům, kteří za rok najedou hodně kilometrů. Zjednodušeně řečeno, nevadí jestli jezdíte hodně nebo málo, důležité je, zda způsobujete nehody. Pokud ne, tak není důvod platit vysoké pojištění.